Frukostföreläsningar i Stockholm och spaningar i Kina

//Frukostföreläsningar i Stockholm och spaningar i Kina

Frukostföreläsningar i Stockholm och spaningar i Kina

Astrid frukostföreläser

Populära frukostseminarier

Cobel har nu genomfört fyra välbesökta frukostseminarier på temat ”Digital transformation ur ett tekniskt, mänskligt och svenskt perspektiv”. Det senaste höll Astrid i torsdags för ett 50-tal intresserade deltagare i Dynabytes fantastiska lokaler på Drottninggatan 95 som vi entusiastiskt ser fram emot att flytta till i september. Seminariet lyfter på ett faktabaserat, men lättsamt, sätt fram de aspekter varje företag behöver adressera för en lyckad digital transformation. Teknikutvecklingen är naturligtvis central, men faktorerna som styr en organisations beteende i dagens snabbt föränderliga omvärld avgör vilka som lyckas. Vi ser ett tydligt behov av att diskutera dessa frågeställningar. Beställningar på seminariet fortsätter att trilla in, vilket vi naturligtvis är glada för (och vår CFO ännu gladare).

Otroligt intressant att lyfta andra aspekter än de tekniska i den digitala transformationen
– deltagarkommentar från frukostseminariet

Cobel i Kina

ABBs koncernchef Ulrich Spiesshofer välkomsttalar

Cobel undersöker i VR-miljö på ABBs mässa

När man besöker Kina inser man mycket snabbt att det finns 1.4 miljarder kineser och 10 miljoner svenskar – och en viss känsla av ödmjukhet infinner sig. Digitaliseringen har tydligt tagit fart i vardagen här och man betalar hellre med mobilen genom Wechat (Kinas motsvarighet till Facebook) än med kontanter eller kort.

Cobel hade förmånen att tillsammans med 9000 andra gäster besöka ABB Customer World 2017 i Hangzhou, Kina. Här ser vi en global koncern som nu tar ett tydligt grepp om sin digitala agenda och bygger en gemensam plattform för att knyta ihop digitalt drivna produkter och tjänster. Med en energisektor i omdaning och Industri 4.0 har ABB redan idag 70 miljoner uppkopplade enheter i sin leverans och utvecklingstakten är hög. Återigen är det lätt att konstatera att den digitala revolutionen är här och som företag måste man välja man om man vill vara med på den resan eller inte.

I nästa blogg berättar vi om den kommande uppfräschningen av Cobels grafiska profil. Nu har vi varit i vår hemsnickrade uppstartsfas tillräckligt länge – spännande att följa vad som händer när ett team med unga proffs hanterar frågan!

 

 

 

By |2017-09-19T22:02:25+00:00juli 5th, 2017|Blogg|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment